söndag 8 april 2012

Flytt pågår

Är som vanligt fantastiskt duktig på att uppdatera bloggen. En gång i månaden räcker väl fint? :)
Sen sist så har jag och älsklingen blivit med hus. Fantastiskt! Jag hade gett upp hoppet med en uteplats denna sommar (tanken på ännu en sommar i varm lägenhet och obrukbar balkong kändes sådär roligt). Men se där, lagom till sommarstart så kommer vi ha vår egen lilla uteplats och gräsplätt.

Vi är grymt taggade, igår, med 2 månader och lite till kvar till inflytt så började vi rensa källarförrådet. Helt otroligt vad mycket skräp som får plats på ett par ynka kvadrat. Ja, och vi stannade visst inte där, utan började glatt också packa ner saker i lägenheten som vi inte kommer använda den kommande tiden.. ehh.. ja, det blev visst det mesta av vad vi äger! Varenda bok, förutom mina älskade kokböcker, ligger nu nerpackade och vardagsrummet ser ut som en loppis. Men tänk så skönt, och vad lite vi har att göra resten av tiden... ;-)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, vad roligt med huset! :D

...och även om blogginläggen är få så är de som finns roliga att läsa. :)

Kramar

Emma sa...

Jag ska försöka (ja eller hur :) ) att skriva lite oftare för din skull. Och jag läser faktiskt din blogg också även om jag är totalt värdelös på att kommentera! Kram!

Jenny sa...

Kanske är bäst att jag rycker upp mig när det gäller skrivandet då. ;)