lördag 13 april 2013

Återkomsten

Äntligen hemma igen efter 2 hårda veckor i USA. Känner mig ganska slutkörd efter att ha jobbat många långa timmar varje dag, inklusive helg.

Sov bara någon timme på planet, så när jag kom hem vid 11 i förmiddags var jag mer död än levande. Kröp ner i sängen och sov som en stock tills J kom hem och väckte mig klockan 3. Inte ens då var jag särskilt kontaktbar, så det blev 2h till.. Kanske inte jättelyckat då jag istället är pigg som en lärka 23:30 :)

Hur som helst så har det ändå gått skapligt med maten. Det är svårt, för våra vänner amerikanerna är fullständigt livrädda för fett. Allt man köper har "reduced fat" - hurra! Extra tillsatt socker och andra fina grejor. Jag har överlevt på sallad, kött, ost och nötter. Och ja, lite fusk har det blivit, för sallad 2ggr om dagen i 2v är inte riktigt min melodi. Men jag kom hem, ställde mig på vågen och har faktiskt t.o.m gått ner ett par hg. Det hade jag inte räknat med, så det var en glad överraskning :)


Nu ska jag försöka få min kropp att inse att det är natt och dags att sova igen. Vi får se hur det går.
Godnatt!

1 kommentar:

Hanna sa...

Starkt att gå NER i vikt sis! Jag törs inte tänka på hur många kilon jag skulle gå upp om jag skulle åka till USA.. ;P