fredag 5 september 2014

Test: Davines Momo schampo

Inspirerad av Lotta så väcker jag bloggen till liv igen. Hej! Matnörd som jag är har jag ju tidigare mest skrivit om LCHF.. och beklagat mig över jobb har jag sett ;p
Men ju äldre jag blir (i takt med att rynkorna kommer) så har jag blivit mer och mer intresserad av hudvård, så jag tror bloggen tar en liten tvist här.

Idag tänkte jag skriva om det hypade schampot MOMO Schampo av Davines. Har sett kändisar och många beautybloggare prisa det, och jag var iof rätt sen att hänga på - men till slut så...

Davines är alltså ett italienskt märke med stort miljöfokus. Just MOMO fokuserar på torrt, sprött och fuktfattigt hår - och mitt hår var minst sagt risigt efter köksrenovering i sommar. Mer om detta schampo kan du läsa på här.
Mitt hår är lite kinkigt och jag har svårt att hitta ett märke som verkligen funkar... det blir aldrig riktigt återfuktat... Har provat många märken nu (inkl inpackning förstås). Tips mottages gärna!


















Hur som helst, till betyget.

För det första, det är alltså ett miljöfokuserat märke. Detta schampo innehåller ruccola-extrakt. Seriöst, jag vill inte att mitt hår ska lukta sallad! Liten (ganska stor) minuspoäng där.
Visst blir håret rent, men tyvärr så kan jag inte skriva under på att det återfuktar samt gör det silkeslent och glänsande som utlovat.

Betyget blir 3/5.

Jag har nu köpt in det rätt dyra schampot Shu Uemura - fick ett prov i en Glossybox för länge sen som jag älskade! Nu ska jag se om det ger mer resultat. Betyg kommer när jag hunnit prova en stund.

Ha en skön fredagkväll!

1 kommentar:

Lotta sa...

Kul att du oxå fick lite inspiration att skriva igen! :) Då får vi peppa varandra! Roligt att du gillar Davines. Jag är inne på min första flaska schampo, balsam och treatment och är nöjd so far. Annars funkar Redken Diamond Oil bra på mitt tunna hår som lätt blir slitet.
Kram!